Перейти к публикации

Низковязкие масла 0W-16, 0W-20, 5W-20.


Рекомендованные сообщения

Другие ответы в этой теме
8 минут назад, Skif_tlt сказал:

Еще ни у кого не задрало.

Ну было же ... в каком году-то .. массово задирало у всех подряд, двигатели пачками ложились на малых пробегах.

Ссылка на сообщение
5 минут назад, Skif_tlt сказал:

Еще ни у кого не задрало.

 

С твоим предубеждением смысла отвечать какбэ и нет

Задиров на низковязе много особенно у корейцев, больше не вижу смысла вступать в полемику не услышав внятные ответы на свои вопросы одни лишь ла-ла-ла.

 

Ссылка на сообщение
Только что, Normet сказал:

Ну было же ... в каком году-то .. массово задирало у всех подряд, двигатели пачками ложились на малых пробегах.

Это когда от бензина масло сворачивалось?

Ссылка на сообщение
1 минуту назад, Nord_89 сказал:

Задиров на низковязе много особенно у корейцев, больше не вижу смысла вступать в полемику не услышав внятные ответы на свои вопросы одни лишь ла-ла-ла.

 

Еще не одного внятного вопроса не прозвучало

Ссылка на сообщение
Только что, Skif_tlt сказал:

Это когда от бензина масло сворачивалось?

Да. нет ... это сарказм был :)

Ссылка на сообщение
2 часа назад, rodof сказал:

.........0W20 в двигатель ...........МТЛБ,

В МТЛБ, насколько помню ЯМЗ-238.

Вот по нему (не знаю как 0-20, но 20-20 в допуске есть):

http://sdsyar.ru/instructions/maslo_DVS_YAMZ.pdf

https://sinref.ru/000_uchebniki/00660dvigateli/000_amz236m2_238m2_rukovodstvo_po_ekspluatacii_2013/058.htm

 

Ссылка на сообщение

Normet я дописал 2 пункта в том же контексте, что и Вы:pardon:

Скрытый текст

типа завуалированный сарказм... конечно же, ресурс, к примеру 508 и 504 допуска масел Mobil будут идентичными

и маркетолухи врядли смогут придумать что-то более умное, чем снижение расхода топлива на 2%

 

Ссылка на сообщение
26 минут назад, Nord_89 сказал:

Больных низковязом учить , что мёртвого лечить, я просто не хочу читать Ваш бесконечный флуд ла-ла-ла, ни одного путнего ответа в пользу низковяза.

Ездите дальше задирайте цилиндры.

 

when you change the VII content or type, for smaller MOFT values, the MOFT can change by a factor of two for the same HTHSV value. This is equivalent to changing the HTHSV by a factor of four, as the MOFT goes as the square root of the HTHSV. In other words, by simply changing the VII type or content, you can make an HTHSV = 4.0 cP 5W-40 oil behave like an HTHSV = 1.0 cP oil, which is by the way the viscosity of water at room temperature. This could be more than enough to take you into the catastrophic-wear regime.

This is why the papers are calling the HTHSV150 (and KV100) a "deficient" correlator with the MOFT for oils containing a VII.

Now, in practice, most oils seem to use an olefin copolymer (OCP) VII these days because of their resistance to form engine and turbocharger deposits. The main remaining variables are (1) the base-oil viscosity and/or VII content, (2) base-oil viscosity index, and (3) base-oil pressure - viscosity coefficient. Variable 3 is probably both hard to control and hard to measure; therefore, it's hard to know its value. Variables 1 and 2 are somewhat related. If I am concerned with connecting-rod bearing (big-end bearing) wear or even piston-ring/cylinder-liner wear, in addition to picking an oil with a high HTHSV, I would look for an oil with a high-quality base oil (high base-oil viscosity index) and low VII content.

Looking at the oil in the paper for which catastrophic wear happened, I understand why. It's a Group I SAE 20 monograde with HTHSV150 = 2.0 cP and VI = 100. That would translate into an HTHSV170 = 1.6 cP at 170 °C, which is probably a typical bearing temperature during extended WOT. Other oils either have a higher HTHSV150 or a higher VI because they are a multigrade. That also cautions one against relying on Group I monogrades as they have a very low VI and the HTHSV can fall dramatically at extreme temperatures, especially if the starting HTHSV is small (in the modern day, no less than 2.6 cP is allowed for SAE 20).

Now, here is the million dollar question: Can an almost-VII-free HTHSV = 3.0 cP 5W-30 oil or even an almost-VII-free HTHSV = 2.6 cP 5W-20 oil made from a high-VI base oil protect against catastrophic wear better than an HTHSV = 4.0 cP oil with a very high VII content and a base-oil with a so - so viscosity index? I think the answer is that it's quite possible. In any case, the paper in the original post is suggesting that you would get less wear and better fuel economy with oils having a minimum HTHSV = 2.5 cP than with oils with a higher HTHSV. That pretty much puts any modern SAE 0W-20 or SAE 5W-20 oil as an optimal oil for any modern car

 

Перевод нужен?

 

Ссылка на сообщение
5 минут назад, Skif_tlt сказал:

Еще не одного внятного вопроса не прозвучало

От Вас тоже.

Ссылка на сообщение
7 минут назад, Normet сказал:

Ну было же ... в каком году-то .. массово задирало у всех подряд, двигатели пачками ложились на малых пробегах.

6 минут назад, Skif_tlt сказал:

Это когда от бензина масло сворачивалось?

зимы 2011 и 2012 годов...

Ссылка на сообщение
1 минуту назад, SAE20 сказал:

 

when you change the VII content or type, for smaller MOFT values, the MOFT can change by a factor of two for the same HTHSV value. This is equivalent to changing the HTHSV by a factor of four, as the MOFT goes as the square root of the HTHSV. In other words, by simply changing the VII type or content, you can make an HTHSV = 4.0 cP 5W-40 oil behave like an HTHSV = 1.0 cP oil, which is by the way the viscosity of water at room temperature. This could be more than enough to take you into the catastrophic-wear regime.

This is why the papers are calling the HTHSV150 (and KV100) a "deficient" correlator with the MOFT for oils containing a VII.

Now, in practice, most oils seem to use an olefin copolymer (OCP) VII these days because of their resistance to form engine and turbocharger deposits. The main remaining variables are (1) the base-oil viscosity and/or VII content, (2) base-oil viscosity index, and (3) base-oil pressure - viscosity coefficient. Variable 3 is probably both hard to control and hard to measure; therefore, it's hard to know its value. Variables 1 and 2 are somewhat related. If I am concerned with connecting-rod bearing (big-end bearing) wear or even piston-ring/cylinder-liner wear, in addition to picking an oil with a high HTHSV, I would look for an oil with a high-quality base oil (high base-oil viscosity index) and low VII content.

Looking at the oil in the paper for which catastrophic wear happened, I understand why. It's a Group I SAE 20 monograde with HTHSV150 = 2.0 cP and VI = 100. That would translate into an HTHSV170 = 1.6 cP at 170 °C, which is probably a typical bearing temperature during extended WOT. Other oils either have a higher HTHSV150 or a higher VI because they are a multigrade. That also cautions one against relying on Group I monogrades as they have a very low VI and the HTHSV can fall dramatically at extreme temperatures, especially if the starting HTHSV is small (in the modern day, no less than 2.6 cP is allowed for SAE 20).

Now, here is the million dollar question: Can an almost-VII-free HTHSV = 3.0 cP 5W-30 oil or even an almost-VII-free HTHSV = 2.6 cP 5W-20 oil made from a high-VI base oil protect against catastrophic wear better than an HTHSV = 4.0 cP oil with a very high VII content and a base-oil with a so - so viscosity index? I think the answer is that it's quite possible. In any case, the paper in the original post is suggesting that you would get less wear and better fuel economy with oils having a minimum HTHSV = 2.5 cP than with oils with a higher HTHSV. That pretty much puts any modern SAE 0W-20 or SAE 5W-20 oil as an optimal oil for any modern car

 

Перевод нужен?

 

Это мне не интересно, Вы своим переведите, хотя бы для уважения, мы не на английском сайте.

Ссылка на сообщение
13 минут назад, alex323 сказал:

Хоть один мотор, задранный на 20-х покажете, или "только  бесконечный флуд ла-ла-ла и не одного путнегл ответа"??

Да пожалуйста корейцам посвящается 

https://www.youtube.com/channel/UCcmUAh8mP_UAfYUZUOgACOQ

Ссылка на сообщение
36 минут назад, СИНТЭКС сказал:

у низковязких масел очень низкий ресурс, интервал нужно сокращать на 30-50%%

В сравнении с какими маслами? Анализы показывают, что 250 мч 20-ки ильсак выхаживают.

Ссылка на сообщение
42 минуты назад, Nord_89 сказал:

Больных низковязом учить , что мёртвого лечить, я просто не хочу читать Ваш бесконечный флуд ла-ла-ла, ни одного путнего ответа в пользу низковяза.

Ездите дальше задирайте цилиндры.

Меня не надо учить, вы хотя бы пишите без ошибок.

Ссылка на сообщение

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...