Перейти к публикации

Сложные эфиры в синтетических смазках. Вопросы к TomNJ


Рекомендованные сообщения

Другие ответы в этой теме

TomNJ , What do you say about https://540ratblog.wordpress.com/   ?  Is it possible to believe in the rating of oils of this comrade? 

Ссылка на сообщение
15 hours ago, ss333 said:

Does the oil filled in the engine at the factory have to be mineral based? How long does the ZDDP film form on a new engine part? How long can I use oil with esters in a new car?

 

No, it can be any non-polar base, including PAO & GTL . I mentioned mineral because most cars are factory filled with mostly mineral based oils (plus some PAO for 0W grades), at least in the USA, so they are broken in with non-polar oils that do not compete with the ZDDP during break-in .

 

I do not know how long it takes for the ZDDP film to form as it depends on a lot of conditions, especially load and temperature.  Many years ago I saw engine test results that showed it took two hours for the ZDDP to win the competition with the ester, but that was in a severe engine test with 100% diester based oil so the results do not translate to the real world.  Still it indicates that the ZDDP will eventually win.  I would use ester containing oils in a new engine if the oil was certified against the required specifications and approvals for my engine, which means it was tested and passed in test engines with new parts.

Изменено пользователем TomNJ
Ссылка на сообщение

Good afternoon Thomas Schafer, tell me please, have you performed tests with fullerene C60-C70? Can they affect the oxidation of oil and reduce friction?

Ссылка на сообщение
7 часов назад, СИНТЭКС сказал:
7 часов назад, Палтус сказал:

III группа это минералка. 

Не др конца соглашусь. Кряк - само собой, основа (сырьё) минеральная (нефть). А вот GTL из газа, причём в технологии присутствует синтез, поэтому с GTL, на мой взгляд, не всё однозначно на счёт «минеральности».

Более того, GTL  это смесь содержащая не только линейные углеводороды, как в обычном PCMO III гр, но и циклические.

Изменено пользователем SL1
Ссылка на сообщение
13 minutes ago, Projector said:

Good afternoon Thomas Schafer, tell me please, have you performed tests with fullerene C60-C70? Can they affect the oxidation of oil and reduce friction?

 

Good morning! :)  I have not performed any tests with these products, nor have I seen test results in finished PCMOs in engine tests, so I do not know how they perform.

Ссылка на сообщение
1 минуту назад, SL1 сказал:

Более того, GTL  это смесь содержащая не только линейные углеводороды, как в обычном PCMO III гр, но и циклические.

III гр. тоже может содержать циклические у/в, другое дело, что они, как правило, отсутствуют, либо присутствуют в очень небольшом количестве.

Ссылка на сообщение
20 minutes ago, СИНТЭКС said:

What do you think abt MTM and HFRR?

 

I have no experience with these tests and do not know if they have been correlated to actual engine performance.

Ссылка на сообщение
17 минут назад, TomNJ сказал:

I have no experience with these tests and do not know if they have been correlated to actual engine performance.

Croda and Italmatch use it.

Ссылка на сообщение
2 часа назад, СИНТЭКС сказал:
2 часа назад, SL1 сказал:

Более того, GTL  это смесь содержащая не только линейные углеводороды, как в обычном PCMO III гр, но и циклические.

III гр. тоже может содержать циклические у/в, другое дело, что они, как правило, отсутствуют, либо присутствуют в очень небольшом количестве.

Нафтеновые масла третьей группы есть и смазки на их основе тоже можно купить, а вот в PCMO чтоб циклический гидрокрекинг III группы лили не встречал.

Ссылка на сообщение

SL1 Я не говорю, что добавляют. Они образуются в многоступенчатом процессе «гидрокрекинга». Просто доля циклических (как правило, моноциклических у/в) очень мала. Тут ведь не только от технологии, но и от сырья много зависит.

Ссылка на сообщение
5 hours ago, СИНТЭКС said:

Croda and Italmatch use it.

 

Chemical companies often use in-house tests for their base oils.  In my opinion, what matters is industry specification tests on finished oils that correlate to actual engine performance.  Other tests such as these are still useful for screening formulations during development and before investing in expensive engine testing.

Ссылка на сообщение

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...