Перейти к публикации

"Saudi" Shell Helix Ultra I 5W-40 on Nissan Patrol y61 TB48de after 7500 km


Рекомендованные сообщения

Другие ответы в этой теме

Abadi55z вы не ошиблись? Март 2016 - сентябрь 2020?

Изменено пользователем Skif_tlt
Ссылка на сообщение
2 минуты назад, Skif_tlt сказал:

Abadi55z вы не ошиблись? Март 2016 - сентябрь 2020?

16th of March till 20th of September 

 

Цитата

Oil service life:

6 months and 4 days 

 

Ссылка на сообщение

Abadi55z почему измерили отработку методом ASTM 2896?

Изменено пользователем Евген 48
Ссылка на сообщение
Только что, Евген 48 сказал:

Abadi55z почему измерили отработку методом ASTM 2896?

I don't know why, most laboratories here test the waste oil by this method. 

Ссылка на сообщение
2 минуты назад, Abadi55z сказал:

I don't know why, most laboratories here test the waste oil by this method. 

Если есть возможность, спросите, почему не ASTM 4739.

Ссылка на сообщение
7 минут назад, Евген 48 сказал:

Если есть возможность, спросите, почему не ASTM 4739.

Yes I had a little chat with the guy who is responsible for the analysis, and from what I remember he said this is the same method and there are no differences between ASTM 4739 and ASTM 2896. 

and I was like :rolleyes:

Ссылка на сообщение
3 часа назад, Abadi55z сказал:

Yes I had a little chat with the guy who is responsible for the analysis, and from what I remember he said this is the same method and there are no differences between ASTM 4739 and ASTM 2896. 

If he said so he is an irresponsible person ;)

Ссылка на сообщение
10 минут назад, Dimmy сказал:

If he said so he is an irresponsible person ;)

Probably right, from your own perspective can we say ASTM D4739 is always less than the ASTM D2896 by 1 to 1.5 units. 

Is that right for the worked out oil?

In this situation can we say the correct TBN should  be around 6.96 - 6.46?

Ссылка на сообщение

Abadi55z возможно, но всё равно надо измерять, а не гадать на пальцах, в любом случае масло рабочее.

perhaps, but you still need to measure, and not guess on your fingers, in any case, the oil is working.

Ссылка на сообщение
31 минуту назад, Abadi55z сказал:

from your own perspective can we say ASTM D4739 is always less than the ASTM D2896 by 1 to 1.5 units. 

Is that right for the worked out oil?

It works only with virgin oils. If we use the D4739 and D2896 methods for the used oil the difference may be bigger.  In your case 8 by D2896 may correspond to 7, 6 and even 5 by D4739. The oxidation of the motor oil makes the relation between TBN by different methods quite unpredictable.

Изменено пользователем Dimmy
Ссылка на сообщение
33 минуты назад, Abadi55z сказал:

In this situation can we say the correct TBN should  be around 6.96 - 6.46?

Possible but not for sure.

Ссылка на сообщение

As for Molybdenum. Actually, I think there should be no Mo in this Ultra I 5W-40. But in your UOA there is some, though twice lower than might be expected. Qiute strange. I don't know what to think. If you are absolutely sure that the previous oil was also Ultra I and the UOA is the same oil that your VOA - then it may be explained by the presence of Mo in Ultra I 5W-40. But why the Lab did not see Mo in the VOA and did it in UOA? The Lab is the same, isn't it?

Ссылка на сообщение

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...